X
När du anmäler dig till en aktivitet så fyller du i dina personuppgifter, samt medlemsnummer och e-post. Det här behöver vi för att kunna skicka dig som deltagare information inför aktiviteten. Men också för att återkoppla om det är något material som ska skickas ut efter aktiviteten. Du kan även under en två månaders-period få tips på e-post om en fortsättning eller liknande aktivitet publiceras.

Dina uppgifter tas bort ur våra register 2 månader efter att aktiviteten passerat.

Marknader + Fundamental Analys

Starttid: 
26 februari, 2020 - 15:30
Sluttid: 
26 februari, 2020 - 18:30
Typ av av aktivitet: 
Plats: 
Sal S312, Samhällsvetarhuset, Umeå Universitet
Förväntade förkunskaper: 
Inga förkunskaper
Inga förkunskaper: Till dessa event förutsätter vi inga förkunskaper inom sparande, aktier eller investeringar. Vi förklarar begrepp och grundläggande samband.

Grundläggande förkunskaper: Till dessa event är diskussionerna baserade på att du känner till grundläggande begrepp och tidigare köpt en aktie.

Djupgående kunskaper: På dessa event kommer diskussionerna vara på en högre kunskapsnivå och de flesta begrepp kommer inte att förklaras om du inte frågar om det. På dessa event förutsätter vi även att du är bekväm med grundläggande aktieanalys och grundläggande ekonomiska samband.
En av våra fem gyllene regler är att förstå vad man köper - då är det viktigt att skapa sig en god förståelse kring marknaden. Lär dig vad en marknad är, hur man analyserar den, anpassar sig efter den samt teorier bakom marknadsanalys. Inga förkunskaper krävs - bara en vilja att lära sig!

Ja ni läste rätt! Vårt nästa utbildningsevent kommer att handla kring två efterfrågade ämnen, nämligen marknader och fundamental analys.

Vi kommer att gå igenom vad en marknad är, hur man analyserar den, anpassar sig efter den samt teorier bakom marknadsanalys. En av våra fem gyllene regler är att förstå vad man köper, då är det viktigt att skapa sig en god förståelse kring marknaden.

Utöver detta kommer vi även gå genom hur man analyserar bolag, för att skapa en egen bedömning om en aktie är köpvärd eller inte. Den fundamentala analysen kan delas upp i en "kvantitativ och kvalitativ del", den kvantitativa handlar om siffrorna bakom företagen och den kvalitativa kretsar kring bolagets framtidsutsikter som ibland är svåra att mäta.

När och Var?
15.30 i S312

Varmt välkomna!

Kontaktpersoner: