Årsmöte 2021 - Luleå

18 januari, 2021 - 19:00
18 januari, 2021 - 20:00
Zoom

Välkommen till Unga Aktiesparare Luleås årsmöte inför 2021. Årsmötet kommer vara digitalt via Zoom.

Härmed välkomnas alla medlemmar till Unga Aktiesparare Luleås årsmöte 2021. Årsmötet kommer ske digitalt via Zoom, länk kommer skickas ut till de som är anmälda strax innan årsmötet börjar.

Årsmötet har som uppgift att välja nya ledamöter, ordförande och vice ordförande inför 2021. Det finns också möjlighet för dig som är intresserad av ett engagemang inom Unga Aktiesparare att delta och ställa frågor. Vill du kandidera till styrelsen inför 2021 Ansök genom att skicka CV och en personlig brev till lulea@ungaaktiesparare.se. Alla medlemmar har varsin rösträtt under mötet, icke-medlemmar kan delta men har ingen rösträtt.

• Det som förväntas av dig som styrelseledamot i Unga Aktiesparare Luleå är en hög grad av professionalitet. Detta innebär bland annat att komma i tid till möten, förbereda dig väl och prioritera ditt uppdrag. Du har ett intresse för aktier, är driven och har ett stort engagemang i de uppdrag som du åtar dig. Uppdraget ställer stora krav på samarbetsförmåga och ambition.

• En del av styrelsearbetet handlar också om att träffa andra lokalavdelningar. Det sker under våra centrala arrangemang där aktiva från hela landet samlas för att prata ihop sig och ha roligt. Tycker du om att skriva finns möjligheten att delta i arbetet med Unga Aktiesparares egen medlemstidning, Stock Magazine och trivs du riktigt bra i förbundet kanske du vill ta steget att bli ansvarig för en region eller arbeta som förtroendevald i förbundsstyrelsen. Möjligheterna är många!

• Du kommer, om du blir vald, ges förtroende att vara en del av att utveckla och driva Unga Aktiesparare Luleå frammåt. Arbetet som styrelseledamot kommer att vara utmanande, men det kommer samtidigt att vara utvecklande, spännande och roligt. Genom ditt engagemang kommer du ha möjlighet till att skaffa dig nya erfarenheter, knyta till dig viktiga kontakter och träffa likasinnade personer med ett stort intresse för aktier och sparande.

• För att lämna in en ansökan krävs det att du är en betalande medlem. Tidigare erfarenhet av styrelsearbete, föreläsande och ideellt engagemang är meriterande, men inget krav. Unga Aktiesparare strävar efter en jämnare könsfördelning på både lokal och nationell nivå, därför ser vi gärna kvinnliga sökande till styrelsen. Däremot är alla välkomna att söka.

Låter det här som något för dig? Skriv en personlig motivering till varför du skulle passa som medlem i styrelsen och hur du kan bidra till att lokalavdelningen i Luleå. Maila din ansökan, innehållande CV och personligt brev till: lulea@ungaaktiesparare.se.  Du kan också anmäla ditt intresse att medverka i styrelsen direkt på årsmötet.

Vill du lämna en motion till årsmötet mailas denna till lulea@ungaaktiesparare.se senast 2021-01-16 23:59

Du vet väl att du måste vara inloggad för att inte hamna på eventets reservlista? Logga in först för att ha så stor chans som möjligt att få en plats på alla event. Är du inloggad kan du även anmäla dig till medlemslåsta event!

Är du inte medlem? Du kommer hamna på vår reservlista och får gå på eventet i mån av plats, men våra medlemmar har förtur till alla event. Om du får plats eller inte kommer att meddelas av arrangören några/någon dag innan eventet. Vill du ha så stor chans som möjligt att få plats? Bli medlem i UA!