Spyfest

Vi fick inte världens bästa uppladdning inför långresan om man säger så. Under natten, några timmar innan vi skulle åka till Arlanda, började William spy och snart gjorde jag honom sällskap.

Phu, efter en lång resa till Miami är vi äntligen framme och har kunnat njuta av sol och bad hela onsdagen. Men det började inte lika bra. Jag vaknade upp vid midnatt och mådde illa och när jag gick upp hörde jag att William också var vaken. Han var jätteledsen och sa att han hade ont i magen. När jag lyfte upp honom spydde han sen ned hela mig. Tala om att man får bita ihop vid såna tillfällen. Spya är bland det värsta jag vet. Henke kom och hjälpte till medans jag duschade av mig och torkade upp i Williams rum. Nu började vi båda tänka tanken - tänk om vi inte kommer iväg till Florida. William spydde ett par gånger till men somnade sedan tillsammans med Henke i vardagsrumssoffan. När taxin skulle komma och hämta upp oss strax efter klockan fyra var William trött men glad och förväntansfull. Nu fick det bära eller brista, men allt gick bra, William spydde inte något mer. Jag mådde sådär men det fick gå. Flyget till Oslo, där vi skulle mellanlanda i en timme, gick kl.7.00 och vi åt frukost på Arlanda innan. So far so good med min mage men när flyget skulle landa i Oslo, då var det min tur. Magen vände sig in och ut men efteråt mådde jag faktiskt bra. Efter en kort bensträckare i Oslo bar det sedan iväg med flyget till Miami, tio timmar hade vi nu framför oss. Hoppas att ingen mer spy nu.

Självklart hade jag UA-tröjan på mig :-)

Nu har de Junibacken på Terminal 5. Helt perfekt medans man väntar på att boarda.

Både jag och Henke var inställda på att flygresan skulle bli tuff. Tio timmar flyg - dagtid - vilket innebär att barnen bara sover en bråkdel av resan, med en Oliver som nu lärt sig stå och vill röra på sig så mycket som möjligt och en William som kan vara hur smidig som helst om han vill men som kan vara hur trotsig som helst också om han lägger det humöret till. Men det gick faktiskt bättre än väntat. Det är klart att det var gnäll och bök emellanåt, men vi klarade det! Vi fick en hel rad, fyra platser, för oss själva, vilket innebär att vi kunde breda ut oss och William kunde ligga och sova över två säten. Jag gjorde också det i början när min mage var som struligast. Jag kan skriva ihop en lista sen över tips som man kan tänka på inför en långflygning med småbarn. En bra packlista är A och O när man är ute och reser med småttingar.
Vi fick fyra sittplatser - en hel rad. Väldigt skönt att få lite extra plats.

Vi har hyrt bil här i Florida från Hertz och som vi kommer att ha under hela vistelsen. Det fick bli en stor suv, en Toyota, och vi hämtade upp den direkt efter att vi landat. Vi var i valet och kvalet om vi bara skulle köra taxi och buss nu i början i Miami och hyra bil sen när vi ska vidare ut till Key West, men vi kommer att åka runt en del här i Miami så i slutändan kom vi fram till att detta skulle bli billigare och smidigare på alla sätt och vis.

Jag kommer att berätta lite mer om boendet som vi hyrt via Airbnb, men det ligger i Sunny Isles Beach, nära stranden och med pool. I dag har vi badat i poolen och varit nere på stranden och känt på vattnet. Imorgon kommer också bli en lugn dag, sen är det dags för utflykter.