Årsmöte 2019 Helsingborg

22 januari, 2019 - 18:00
22 januari, 2019 - 20:00
Mindpark, Bredgatan 11, 252 25 Helsingborg.
Härmed välkomnas alla medlemmar till Unga Aktiesparare Helsingborgs årsmöte 2019.

2018 har varit ett framgångsrikt år för lokalavdelningen med många intressanta evenemang och fantastiska deltagare. Det är dags för oss att utvärdera vår verksamhet för att bli ännu bättre och ge våra medlemmar ett 2019 fyllt med givande utbildningar. Lokalavdelningens nuvarande ordförande kommer att presentera en verksamhetsberättelse och berätta mer om framtida planer. Det finns även möjlighet för dig som är intresserad av ett engagemang inom Unga Aktiesparare att komma och ställa frågor. Vill du kandidera till styrelsen inför 2019? Ansök senast 2019-01-20 med CV och personlig motivering till helsingborg@ungaaktiesparare.se . Se även VIKTIG information nedanför.

Årsmötet har som uppgift att välja nya ledamöter, ordförande och vice ordförande inför 2019. Alla medlemmar har varsin rösträtt. Icke-medlemmar kan delta under årsmötet men har ingen rösträtt.

Plats: Mindpark, Bredgatan 11, 252 25 Helsingborg.
Lokal: Förhandlingsrummet
Tid/datum: 22/01 kl 18:00-20:00.
Fika finns att köpa på plats.

Information till dig som är intresserad av ett engagemang inom Unga Aktiesparare:

• Det som förväntas av dig som styrelseledamot i Unga Aktiesparare är en hög grad av professionalitet. Detta innebär bland annat att komma i tid till möten, förbereda dig väl och prioritera ditt uppdrag. Du har ett intresse för aktier, är driven och har ett stort engagemang i de uppdrag som du åtar dig. Uppdraget ställer stora krav på samarbetsförmåga och ambition.

• En del av styrelsearbetet handlar också om att träffa andra lokalavdelningar. Det sker under våra centrala arrangemang där aktiva från hela landet samlas för att prata ihop sig och ha roligt. Tycker du om att skriva finns möjligheten att delta i arbetet med Unga Aktiesparares egen medlemstidning, Stock Magazine och trivs du riktigt bra i förbundet kanske du vill ta steget att bli ansvarig för en region eller arbeta som förtroendevald i förbundsstyrelsen. Möjligheterna är många!

• Du kommer, om du blir vald, ges förtroende att vara en del av att utveckla och driva en organisation med drygt 200 aktiva. Arbetet som styrelseledamot kommer att vara utmanande, men det kommer samtidigt att vara utvecklande, spännande och roligt. Genom ditt engagemang kommer du ha möjlighet till att skaffa dig nya erfarenheter, knyta till dig viktiga kontakter och träffa likasinnade personer med ett stort intresse för aktier och sparande.

• För att lämna in en ansökan krävs det att du är en betalande medlem. Tidigare erfarenhet av styrelsearbete, föreläsande och ideellt engagemang är meriterande, men inget krav. Unga Aktiesparare strävar efter en jämnare könsfördelning på både lokal och nationell nivå, därför ser vi gärna kvinnliga sökande till styrelsen. Däremot är alla välkomna att söka.

• Låter det här som något för dig? Skriv en ansökan där du berättar om vem du är, vad du tidigare gjort och hur du tänkt bidra till att lokalavdelningen i Helsingborg. Maila din ansökan, innehållande CV och personligt brev till:

helsingborg@ungaaktiesparare.se - senast 2019-01-22 kl 20:00.

Anmäl mig

Integritetspolicyn finner ni här.